I taket lyser stjärnorna

Såg ju som sagt filmen " i taket lyser stjärnorna "  igår ! en riktigt snyftare , men också en otroligt bra film med en bra handling och riktigt duktiga skådespelare.

Här beskrivs handlingen på wikipedia

Jenna går i sjuan och borde egentligen bara behöva oroa sig över brösten som aldrig växer, varför hon inte är lika populär som Ullis och hur hon ska få Sakke att bli kär i henne eller åtminstone upptäcka att hon finns. Men hemma hos Jenna finns en jobbig mormor och en älskad cancersjuk mamma. I Jennas ficka ligger en bortglömd dikt: Om du dör mamma, då tar jag livet av mig. Detta är en film om något av det svåraste som finns; att förlora någon man älskar till döden. Men det är också en film om vänskap, identitet och faktiskt om överlevnad.

Den här filmen rekommenderar jag stark och tycker att alla ska se den! , för det är verkligen en bra svensk film!


Kommentarer
Postat av: sofia'

sv: åh tack så mkt! :) nja tyvärr så har jag färgat miljoner gånger typ :/

2009-07-06 @ 22:11:40
URL: http://sofiafiischer.blogg.se/
Postat av: annebertelsen.blogg.se

haha den som är så sjukt jävla dålig att det inte är sant :P

2009-07-11 @ 15:36:58
URL: http://annebertelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0